Njuta i Sverige - Enjoy every moment because time will fly

Holland & Gotland

Lekker weer, zon en tripje na tripje, heerlijk!

(Even op deze nieuwe site mijn laatste verhaal van Hamba herhalen..)

Donderdagochtend 28 april was het dan zo ver.. op naar Nederland! Na een lange, maar zeker gezellig reis kwamen we om 23.00 uur aan in Nijmegen, waar Hans en Emmelie mij ophaalden in het studentenhuis van Mathijs. In Uden aangekomen was het even wennen.. opeens een moderne keuken en garage! Maar het is prachtig hoor!
Daarna na een lange dag eindelijk naar mijn `eigen` kamer om de volgende ochtend wakker te worden en te denken `Waar ben ik?`hihi

Vrijdag mijn oppaskindjes Cas en Linn bezocht. Leuk om hen te zien. Daarna zomerschoenen gezocht.. maar niet geslaagd. In de middag met Lars en Jeroen op het terras gezeten, leuk en genoten van een heerlijke Mcflurry, maar raar om al die saaie Nederlanders te zien lopen ;)In de avond snel Malou even gezien om daarna met Fransje en Sjoerd te eten. Queensnight heb ik gevierd in Nijmegen gezellig met alle internationale studenten! Top dag!

Zaterdag na wat tegenslag eindelijk Nijmegen bereikt en heb ik me samen met Ilse bij de groep aangesloten (trouwens de eerste keer dat ik bij Ilse heb gelogeerd, tja heb veel met haar gedeeld in Zweden, maar dat nog niet hihi) Amsterdam was gezellig en ik zal deze dag nooit vergeten!!! maar pff.. queensday en Amsterdam.. nee dat nooit meer... hahaNa deze vermoeiende dagen heerlijk genoten van een bad, tja dat heb ik niet in mijn studentenkamertje in Växjö..

Zondag was het dan zo ver.. na 3 maanden plannen was het spannend of het geheim zou blijven tot het laatste moment... de babyshower voor Fransje! Samen met Kirstin een gezellige middag georganiseerd voor Fransje en haar vriendinnen om haar zwangerschap even in het zonnetje te zetten! En natuurlijk de prachtige babykamer te bewonderen... een geslaagde middag (ondanks dat echt mee praten over al dat babygedoe niet mogelijk was haha - gelukkig geen ervaring ;) )
In de avond gezellig met Kim in het café een drankje gedronken om heerlijk bij te kletsen!

Maandag samen met Emmelie op jacht gegaan naar zomerschoenen.. en die gelukkig (en prachtige laarzen) gevonden! In de avond uit eten geweest bij Nononses met Malou, Kirsten, Jeroen, Teun, Ralf en Jop. Een gezellige avond en fijn om weer bij `de groep` te horen ;)

Dinsdag ben ik gaan zeilen met mama Dionne. Het was mooi weer, maar erg veel wind, maar dankzij de zeiljacken was het toch een lekkere zeiltocht! In de avond kwamen Sanne, Malou en Merel ook naar Wijchen en hebben we een spelletje Kubb gespeeld. Ja dat is het Zweedse spel dat ik hier in Växjö altijd speel.. Had Dionne gehaald in Nijmegen (winkel Tiger) dus nu kunnen de dames ook lekker die houten blokken omgooien! Daarna genoten van een lasagne (toch jammer Ilse, dat je dat niet lust..)

Woensdag terug reis richting Zweden.. In Veenendaal de Klomp heb ik de groep getroffen en na weer een gezellig roadtrip waren we om 23.00 uur in Zweden! Gelukkig was de ferry nu minder schommelig. Fijn om Ilse weer te zien!

Na een dagje bijkomen van de trip in Holland heb ik vrijdag heerlijk gesport met Ilse in de sportschool en paper 3 en 4 afgemaakt met Ilse en Daniel in de bibliotheek.. Om daarna in stress mijn koffer in te pakken voor Gotland..

Om 17.00 zijn we richting Gotland vertrokken om voor het laatst met de VIS een trip te maken. In de bus hadden we het mooi zo geregeld dat ieder twee stoelen voor zichzelf had.. tja.. bijna iedereen ging in bus 1 en druk druk, maar dat is heel de trip zo gebleven, chill ! :)Daarna 3 uur met de ferry.. pff maar gezellig kwartet gespeeld en geklets. Om 01.00 kwamen we aan in onze stacaravan die ik deelde met Ilse, Magda, Verena en Maria. Een moderne luxe caravan, met alles er op en eraan!

Zaterdag hebben we het eiland Farö bezocht. Daar bevinden zich bij de kust hele mooie kalkrotsen (zie fotoalbum) prachtig om te zien!! In de avond in de caravan van de mannen Kingscup gespeeld om daarna te gaan dinneren en te feesten in een restaurant-club in Visby. Gezellig en heerlijk eten, maar om 11 uur zijn Ilse en ik netjes en braaf naar huis gegaan en de rest is doorgefeest tot 2...

Zondag heb ik de tourist uitgehangen door met Ilse, Mathijs, Thomas, Magda, Verena en Hugo Visby te bekijken en te verkennen. Mooie dingen gezien! En al met al een leuke dag! Veel gewandel ;) De terugreis duurde lang voor het gevoel.. maar om half 10 waren we weer terug op de campus.

Vandaag weer echt kunnen wennen aan het weer thuis zijn in Zweden, want weer echt les gehad. Samen met Ilse en Daniel een presentatie gegeven, ging goed! Morgen krijgen we les van Peter, ben benieuwd..Voor de les ga ik met Hugo oefenen met zingen, omdat we samen willen optreden op de Goodbyeparty. Dus ben benieuwd hoe dat gaat!

Verder komende zondag de deadline van mijn LGT in Nederland.. en in overleg is besloten dat Hans en Emmelie niet meer op bezoek komen naar Zweden. Jammer dat ze niet kunnen zien waar ik woon, maar ach, heb je pas nog gezien hé ;) !

Ik ben benieuwd naar jullie reacties en ik ga genieten van mijn laatste maand in Zweden.. Om daarna nog even te genieten in Noorwegen.. en dan kom ik of 13 of 17 Juni terug naar Nederland..


Veel liefs!
Puss och Kram

Reacties

Reacties

Hilde Brienen en de rest natuurlijk

Hallo Evine,

Dus je was even terug in Nederland, maar uit je verhaal begrijp ik dat het ook weer fijn was om in Zweden te zijn. Fijn dat het allemaal zo goed gaat met je! En dat van niet meepraten over baby;s, dat komt nog wel en dan praat ik lekker mee. Heel veel groetjes vanuit Beugen, NEDERLAND.
Doei

Toon

Hoi Evine,
Echt heel leuk om zo te lezen wat je allemaal in een echt turbo-tempo meemaakt. Leuk. De tijd zal voor je gevoel wel voorbij vliegen! Succes de laatste maand met de studie en met het voorbereiden voor de goodbyeparty natuurlijk, maar met zoveel buitenkunst-ervaring moet dat helemaal lukken.
Grtz. Toon

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!