Njuta i Sverige - Enjoy every moment because time will fly

DPF & waterfight!

Het oefenen met Hugo was leuk en het ging goed! Ondertussen hebben we besloten dat Ruud met ons mee doet en zijn we officieel opgegeven voor de Goodbye gala! Spannend..

Maandag avond etentje gehad bij Tanja, omdat ze ons allen weer welkom wilde zeggen en had ze een heerlijke risotto gemaakt! Jammie!

Dinsdag les gehad van Peter. Zijn laatste les van dit semester. Hij had een verhaal gehouden (twee uur lang) over Duitsland en de holocaust.. Dat is wel een interessant onderwerp, maar pfff.. zijn leerkrachtvaardigheden waren nou niet zo.. dus moest moeite doen om wakker te blijven.

In de avond had Daniel een karaoke avond georganiseerd in het huis van Ilse en Jelmer. Samen met hen en dames van de VIS (Zweedse) hebben we gezellig mee gezongen met vooral oude nummers! Later die avond gingen de Zweedse dames uit en ik ben rustig naar huis gegaan om lekker te gaan slapen!

Woensdag gewerkt aan mijn portfolio in de bibliotheek. Jeetje wat was het daar deze week druk! Moest echt vroeg aanwezig zijn, wilde ik een computer kunnen bemachtigen! Pf! Tentamen tijd in Zweden... Maar gelukkig kon ik er een vinden. In de middag gezellig met Ilse naar het centrum geweest om te shoppen. Er moet natuurlijk wel een gala jurk gevonden worden voor de Goodbye party.. na het passen van 10 jurken uiteindelijk een hele mooie donker blauwe jurk gevonden! Helaas had Ilse er nog geen gevonden, maar nu gelukkig wel en als het goed is wordt de jurk van de week thuis bezorgd! Daarna nog gekeken naar een mooi tentje voor in Noorwegen en (ja ik weet het is slecht, maar 1x kan toch wel?) gegeten bij de MacDonalds :)

Donderdag hadden we een Nature walk van meneer Anders Rapp en hij heeft een echte passie voor de natuur. Al jaren lang verzorgd hij natuurwandeling, voornamelijk voor basisscholen en middelbare scholen. Ook maakt hij natuur boeken die bruikbaar zijn in het onderwijs en heeft hij voor informatieborden gezorgd in het bos rondom Växjö. We hebben een tocht gelopen door het bos en ondertussen verschillende opdrachten en activiteiten uitgevoerd. Leuke, orginele opdrachten die wij later zouden kunnen doen met kinderen!

In de avond hadden we een dinner (Ik, Magda, Verena, Ilse, Thomas en Mathijs) om te praten over Noorwegen. We hebben nu definitief besloten om op 2 juni te vertrekken en op 12 juni terug te komen in Växjö. Ook hebben we gekeken waar we naar toe willen en globaal een route gemaakt. We willen het niet te vast leggen en avontuurlijk zien waar we naar toe gaan! In Oslo en Bergen gaan we in een hostel slapen en voor de andere nachten kopen we tenten! Lekker camperen haha.

Vrijdag weer aan school gewerkt in de bibliotheek en in de avond een gezellig dinner gehad bij Thomas, gemaakt door Thomas en Ilse: Tortilla's! Jammie! Daarna met z'n alle spelletjes gespeeld, pre-party van Ilse's corridor geweest om daarna te feesten in Stallarna. Een van de laatste keren... maar erg genoten! Het was een super leuke avond!

Zaterdag was het dan zo ver. En aangezien ik graag mee wilde doen belde ik Ilse op: als we nog mee willen doen, moeten we opschieten! Dus snel omgekleed en om kwart voor twaalf stond ik tussen allerlei mensen gekleed in het rood. Het was tijd voor een watergevecht. De ene helft van de campus tegen de andere helft. Onze helft moest in het rood verkleed, de andere helft was blauw gekleed. Helaas was de blauwe groep met 2 keer zoveel mensen, maar dat mocht de pret niet bederven! Nadat de 'leiders' zogenaamd aan het onderhandelen waren geweest brak het gevecht uit! Het water vloog ons om de oren en binnen de korste keer had ik twee emmers water over me heen gekregen! Koud haha! Al snel was er een water te kort en werd het water uit de sloot naast het slagveld gebruikt... bah!

Bij thuiskomst dus snel gedoucht en al mijn kleren gewassen om die stank ervan af te halen. En gelukkig daarna was ik weer helemaal fris en fruitig! Er zijn filmpjes gemaakt, maar helaas kan ik deze nog niet plaatsen op deze site. Dus daarvoor moeten jullie wachten tot mijn terug komst in NL ;) !

In de avond zijn we met z'n allen pizza's gaan eten en het songfestival gekeken. Grappig om te merken dat er dan toch wel een soort van nationaliteitsgevoel heerst. Het nummer van Zweden was bij ons allen al bekend, want die wordt wel 5 keer per avond in Stallarna gedraaid, dusja erg Popular in Zweden...

Zondag mijn portfolio afgemaakt in de bibliotheek. Nadat Ilse mij nog wat aanwijzingen had gegeven, zodat ik helemaal aan de slag kon om mijn portfolio te verbeteren! Mijn herkansing voor Taal en Rekenen is nu dus af en hopelijk krijg ik (uiterlijk 1 juni) een positief resultaat! Als dat zo is, mag ik in september beginnen met de afstudeerfase! Spannend dus..

Gistermiddag nog een stuk gezien van de wedstrijd Ajax-Twente, zo zo wat kunnen die mannen hard schreeuwen! Gelukkig was de beveiliging niet gekomen, we keken het namelijk in een klaslokaal van de universiteit hihi. Daarna gezellig meiden fika gehad bij Verena en vanmiddag weer!

Nu begint het toch echt te worden, mijn laatste paar weken in Zweden. Gister op skype kwam het besef dat het nu inderdaad echt zo is. Ik ga zelfs denken van ow dit is de ene laatste keer dat ik dit doe etc... Het zal erg raar worden om mijn leven hier gedag te moeten zeggen, want oh wat heb ik genoten en het afscheid nemen van al die lieve leuke mensen zal zeker zwaar worden...

maar voor nu nog even genieten van deze laatste momenten, voordat ik vakantie ga vieren in Noorwegen om daarna definitief terug te komen naar Nederland...

Veel liefs!

Puss och kram

Reacties

Reacties

dionne

ha schat weer een leuk verhaal
grappig al die activiteiten daar
geniet er nog maar lekker van deze weken
leuk dat je tocht naar noorwegen doorgaat

emmelie

leuk en lekker nat worden! ruikt de sloot hetzelfde als hier?! succes je laatste weken in vaxjo liefs van ons

Joke

Heey Evine,

...ik zal voor je duimen (1 juni) maar het gaat ongetwijfeld lukken!!

Geniet van je laatste tijd daar en je reis naar Noorwegen maar ik spreek je nog wel een X voor die tijd...

heel veel liefs van mij

francie

volgens mij kan jij de eerste maanden geen pizza meer zien laat staan eten!!!!!
maar je wisselt t gelukkig wel af met af en toe GEZONDE macmaaltijden te eten.heel verstandig.
leuke foto,s en weer een heel leuk verhaal
groetjes en geniet ze doei doei

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!